Акцията е била предприета в гараж на фирма в близост до пристанищния град Зеебрюге, съобщи БТА.
Шофьорите, присъствали на място в момента на акцията, са били разпитани. Отбелязва се, че повечето от тях са румънци.
Шофьори на дружеството са получили сигнал за акцията по фирмената система за комуникация, което е предотвратило запорирането на по-голям брой превозни средства.
При разпитите шофьорите изразили недоволство от условията на работа. Белгийските медии уточняват, че е често срещана практика белгийски транспортни фирми да регистрират дъщерни дружества в Словакия - т. нар. пощенски кутии.
В тези случаи фирмата в Словакия, където данъците и социалните осигуровки са значително по-ниски, поема поръчки на белгийското дружество и осъществява превози в Западна Европа на по-ниски от местните цени.
Така белгийската страна губи два пъти - първо с непостъпващи в хазната данъци и осигуровки, и втори път - с обезценяването на труда на белгийските шофьори и освобождаването на мнозина от тях.
Същевременно миналата седмица медиите съобщиха, че в Белгия не достигат между три и пет хиляди шофьори на товарни автомобили.
За последната година обявите за търсене на шофьори са се увеличили с 34 процента, а 80 на сто от фирмите отчитат недостиг.
Уточнява се, че младите хора избягват тази професия заради натовареността, отговорността и ниските заплати.
Шофьорите, присъствали на място в момента на акцията, са били разпитани. Отбелязва се, че повечето от тях са румънци.
Шофьори на дружеството са получили сигнал за акцията по фирмената система за комуникация, което е предотвратило запорирането на по-голям брой превозни средства.
При разпитите шофьорите изразили недоволство от условията на работа. Белгийските медии уточняват, че е често срещана практика белгийски транспортни фирми да регистрират дъщерни дружества в Словакия - т. нар. пощенски кутии.
В тези случаи фирмата в Словакия, където данъците и социалните осигуровки са значително по-ниски, поема поръчки на белгийското дружество и осъществява превози в Западна Европа на по-ниски от местните цени.
Така белгийската страна губи два пъти - първо с непостъпващи в хазната данъци и осигуровки, и втори път - с обезценяването на труда на белгийските шофьори и освобождаването на мнозина от тях.
Същевременно миналата седмица медиите съобщиха, че в Белгия не достигат между три и пет хиляди шофьори на товарни автомобили.
За последната година обявите за търсене на шофьори са се увеличили с 34 процента, а 80 на сто от фирмите отчитат недостиг.
Уточнява се, че младите хора избягват тази професия заради натовареността, отговорността и ниските заплати.