Това съобщи днес в електронното си издание в. "Ведомости", цитиран от БТА, позовавайки се на подизпълнител на руската компания и на федерален служител.

Според единия от източниците на изданието на дъното вече са монтирани 20-25 километра от тръбопровода. Тези дейности се изпълняват от специализирания кораб "Аудасия" на швейцарската компания Олсийс (Allseas), която е подизпълнител за морския участък на газопровода" след спечелен търг, организиран от Газпром.

"Ведомости" отбелязва, че Газпром все още не е обявил старта на полагането на втората линия на "Турски поток".

В началото на юли бе съобщено, че Турция се е споразумяла с Газпром по финансирането на строителството на "Турски поток" на нейна територия.

Президентът на турската държавна компания Боташ (Вotas) Бурхан Йозджан посочи, че "процесът на получаване на разрешителни" за втората линия на газопровода тече положително и в него няма "никакви подводни камъни".

Шефът на Боташ подчерта, че на сушата газопроводът ще излезе в европейската част на Турция, в Тракия, в района на Къйъкьой.

В пристанище Анапа на руското Черноморие на рейд е товарният кораб "Евдокия", който е пристигнал от България, натоварен с тръби, през нощта на 17 срещу 18 юли, допълва изданието.

"Турски поток" смени замразения през декември 2014 г. "Южен поток". На 7 май Газпром започна строителството на морския участък на газопровода край руското крайбрежие на Черно море. Проектът "Турски поток" предвижда построяване на газопровод през Черно море до европейската част на Турция и след това - до границата с Гърция.

Морската част ще бъде с дължина 910 км, а сухопътната по турска територия - 180 километра. Първата линия на газопровода ще бъде предназначена за турския пазар, а втората - за страните от Южна и Югоизточна Европа, като всяка ще бъде с капацитет 15,75 млрд. куб метра газ годишно.

Общата стойност на проекта по-рано се оценяваше на 11,4 милиарда евро при изграждането на четири линии. Инвестициите на Газпром в "Турски поток" тази година ще бъдат 41,92 милиарда рубли.