По думите му правителството иска да въведе тол-система на 83% от републиканската пътна мрежа.

"Няма държава в Европа, която да има толкова висок процент, като най-високият процент е 15%", обясни той.

В България трябва да се въведе тол-система, но тя трябва да бъде единствено върху транзитните първокласни пътища и автомагистралите, посочи още Мутафчиев.

"Възможно е тя да бъде за всички автомобили, като се премахне винетката за леките автомобили и се възстанови връщането на акциза за строителство на пътища", отбеляза той.

"Ако направим сметка между цените на горивата в България, Полша, доскоро и в Австрия, ще видим, че акцизът в тези страни е с близо с 15 евро цента по-висок. Тези средства на базата на акциза, който се събира сега ще доведат до над 800 млн. допълнителен приход в бюджета, което може да покрие дефицита в пътно-ремонтните дейности, а чрез тол-системата да бъдат доизградени магистралите чрез предоставянето им на концесия", обясни Мутафчиев.

След като МРРБ и АПИ подновиха обществената поръчка за тол системата с 24 часа, към 17 ч. на 19 май бяха подадени 6 оферти и 3 жалби.

Регионалният министър Николай Нанков заяви, че срокът на поръчката е кратък, тъй като процедурата е обявена преди една година, условията са ясни и не са променяни.

Именно през последната година процедурата за тол системата беше обжалвана 8 пъти пред Комисията за защита на конкуренцията и съда.

Зад непрестанните обжалвания на обществената поръчка за смесена тол система и електронна винетка регионалният министър Николай Нанков видя целенасочени атаки от недоброжелателни лобита.