Това ще стане, ако работниците й не подкрепят на корпоративен референдум плана за развитие, по който ръководството и профсъюзите се споразумяха с посредничеството на правителството, предупреди министърът на икономическото развитие на Италия Карло Календа, цитиран от ТАСС и БТА.

"Работниците трябва да вземат решение напълно свободно, но осъзнавайки каква е алтернативата в случай на отхвърляне на плана - висок риск от ликвидация. Споразумението, постигнато с посредничеството на правителството, е решаващо за оцеляването на компанията, която се очаква да привлече 2 милиарда евро инвестиции", посочва министърът в интервю за днешния брой на в. "Месаджеро".

Той категорично отхвърля възможността Алиталия да получи държавна финансова подкрепа. "Алиталия е стратегическа за нас компания от гледна точка на туризма и износа и правителството е заинтересовано от спасяването й, но не можем повече да покриваме нейните загуби за сметка на данъкоплатците", казва Календа.

На 14 април ръководството на превозвача и синдикатите постигнаха споразумение по план за изваждане на компанията от кризата. Профсъюзите успяха да издействат заплашеният от уволнение персонал (над 2000 души) да бъде намален с около една трета, а орязването на заплатите да бъде 8 на сто при първоначално предвидени 30 процента. Тези условия обаче предстои да бъдат одобрени от служителите на своеобразен корпоративен референдум, припомня ТАСС.

Гласуването започва утре и ще продължи до 24 април. На 12 500 служители е дадено право да се изкажат по постигнатия план. Бившият национален превозвач Алиталия от 2014 година е изцяло частна компания, след като 49 процента от акциите преминаха в ръцете на авиокомпания Етихад (Etihad) от Обединените арабски емирства. Останалите са собственост на банките УниКредит (UniCredit) и Интеза Санпаоло (Intesa Sanpaolo). Италианският въздушен превозвач обаче за пореден път е под заплаха от фалит със загуби до половин милиард евро годишно