Световните продажби на бира са нараснали с 0,6 процента спрямо същия период миналата година, уточни в съобщение компанията от Амстердам. Печалбата е скочила до 293 милиона евро (314 милиона долара) спрямо 265 милиона долара през първото тримесечие на миналата година, съобщи БТА.

Продажбите на бира са се запазили силни в Азия с растеж от 5,4 на сто, но в Африка, Близкия изток и Източна Европа условията на пазара остават трудни, засягайки неблагоприятно обемите, уточни компанията.

Хайнекен е вторият по големите в света производител на бира, след като световният лидер Анхойзер-Буш ИнБев (Anheuser Busch InBev) сключи мегасделка за придобиване на основния си конкурент - британската САБМилър (SABMiller) през ноември 2015 година. Това бе третото по големина придобиване в световната корпоративна история.

През февруари японският пивовар Кирин (Kirin) съобщи, че продава бразилското си подразделение на холандския бирен гигант за 706 милиона долара, заради стагниращия и конкурентен пазар. Очаква се придобиването да приключи до края на първото полугодие.