Новини
Водещи Бизнес Банки Акции Институции
Томислав Дончев: За да се подадат документи обаче е необходим електронен подпис, който е идентификация на кандидатстващия Николета Райдовска, Dir.bg
Кандидатстваме за европари онлайн
Лилия Чалева - 15 юни 2011, 11:39

Министър-председателят Бойко Борисов и министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев дадоха официалния старт на електронните услуги в Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН), предаде БТА.
По отношение на възможностите за подаване на документи по електронен път, министър-председателят отбеляза, че в този случай не се говори само за икономии на хартия и горива, най-ценното в случая е времето и това, че администрациите на практика могат да приемат 24 часа в денонощието готовите формуляри. В Европа това е началото на такъв начин на работа, отбеляза премиерът и изрази надежда до края на годината всички да работят по този начин.
Министър Томислав Дончев посочи, че България е една от първите страни в ЕС, която въвежда електронното подаване на документи при кандидатстване по фондовете на ЕС. Това по думите му означава по-лесен достъп на всички бенефициенти до системата, по-малко загубено време, по-ясна отчетност и възможност да се проследи кой, какво и кога е свършил.
От днес системата може да се ползва по ОП "Техническа помощ", но до края на годината ще се включат ОП "Развитие на човешки ресурси" и "Конкурентоспособност".
За да се подадат документи обаче е необходим електронен подпис, който е идентификация на кандидатстващия. Той ще получава регистрационен номер, което е доказателство, че проектът му е предаден. Следващата стъпка е електронното отчитане на документите, заяви Дончев. В момента приключва тестовата фаза и до седмици ще бъде напълно функционален. За следващия програмен период министър Дончев си поставя за цел електронното подаване на документи да бъде 85% от цялото кандидатстване.
Системата в момента открива липсващ документ и информира бенефициента за това. Амбицията ни е през следващия програмен период в системата да бъде включен софтуер, който да коригира технически грешки на фаза кандидатстване - грешки в бюджета, логически грешки в апликационната форма, каза министърът и добави, че има такъв софтуер и това е една от целите която се преследва, но трябва да се натрупа опит. Около 30% от административно-техническата оценка може да се автоматизира, смята министърът.


Още от Бизнес
Френският премиер Едуар Филип обяви, че Франция оттегля кандидатурата си за организирането на Световното изложение през 2025 година.
- 21 Януари 2018, 14:38
Тази година България е страна-партньор на голямото изложение „Зелена седмица“ в Берлин. Това предизвика коментари за състоянието на селското ни...
Клеменс Ференкоте за DW* - 20 Януари 2018, 18:41
За първи път в историята на световното изложение “Зелена седмица” в Берлин България е партньорска страна...
БНР - 20 Януари 2018, 12:26
Всички от Бизнес
Банков каталог
Клубове
Линкове



за реклама | обратна връзка | потребителско споразумение | добави сайт | методика | отговорност | Мобилна версия | Flight Mode

Copyright © 2018 Dir.bg. All rights reserved.